Avaluacions

En la nostre unitat didàctica valorem a partir de les 3 preguntes claus:

Que s'ha d'avaluar?

Identifiquem la presencia o l'abstenció del coneixements bàsics d'alegria i tristesa mitjançant el joc del dia a dia. En el nostre cas el Senyor Potato és el personatge que dona pas a les activitats com l'explicació d'uns contes, la música, la dansa, la psicomotricitat i activitats de sortida al teatre i la realització d'un mural.
Desprès de les activitats avaluem com han adquirit el coneixement i com aprenen fins a arribar als objectius de la nostra unitat.
Els indicadors i ítems que utilitzem a cada activitats son avaluables, observables i mesurables i relacionats amb els objectius d'aprenentatge de la nostra unitat didàctica que són:
No oblidem que també avaluarem la idoneïtat de les nostres activitats i a nosaltres mateixes.

Adequació del procés d'ensenyament- aprenentatge als objectius, els continguts, els espais, el material i la nostra feina com a educadores.

Com s'ha d'avaluar?

L'instrument que utilitzem per avaluar es l'observació. Aquesta es natural,pràctica,fiable, adaptativa, flexible, continuada global. L'observació la pautem mitjançant graelles d'observació.
Els indicadors son avaluables, observables i mesurables per determinar el grau d'assoliment, adequació i progrés dels aprenentatges dels infants.

Quan s'ha d'avaluar?

L'avaluació la realitzem en 3 etapes:

  • Activitats d'avaluació inicial on mesurem el grau de coneixement en si de la nostra unitat, que és el coneixement de les emocions ; alegria i tristesa. 
  • Activitats d'avaluació de desenvolupament on mesurem i observem el grau de millora i progrès i les mancances que te l'infant per poder continuar amb la unitat. 
  • Activitat d'avaluació final on recollim la informació que ens permet valorar si les capacitats han estat assolides.