En
la nostre unitat didàctica valorem a partir de les 3 preguntes
claus:
Que
s'ha d'avaluar?
Identifiquem la presencia o l'abstenció del coneixements bàsics
d'alegria i tristesa mitjançant el joc del dia a dia. En el nostre
cas el Senyor Potato és el personatge que dona pas a les activitats
com l'explicació d'uns contes, la música, la dansa, la
psicomotricitat i activitats de sortida al teatre i la realització
d'un mural.
Desprès
de les activitats avaluem com han adquirit el coneixement i com
aprenen fins a arribar als objectius de la nostra unitat.
Els
indicadors i ítems que utilitzem a cada activitats son avaluables, observables i
mesurables i relacionats amb els objectius d'aprenentatge de la nostra unitat didàctica que són:
No oblidem que també avaluarem la idoneïtat de les nostres activitats i a nosaltres mateixes.
Adequació
del procés d'ensenyament- aprenentatge als objectius, els
continguts, els espais, el material i la nostra feina com a educadores.
Com
s'ha d'avaluar?
L'instrument
que utilitzem per avaluar es l'observació. Aquesta es
natural,pràctica,fiable, adaptativa, flexible, continuada global.
L'observació la pautem mitjançant graelles d'observació.
Els
indicadors son avaluables, observables i mesurables per determinar el
grau d'assoliment, adequació i progrés dels aprenentatges dels
infants.
Quan
s'ha d'avaluar?
L'avaluació
la realitzem en 3 etapes:
- Activitats d'avaluació inicial on mesurem el grau de coneixement en si de la nostra unitat, que és el coneixement de les emocions ; alegria i tristesa.
- Activitats d'avaluació de desenvolupament on mesurem i observem el grau de millora i progrès i les mancances que te l'infant per poder continuar amb la unitat.
- Activitat d'avaluació final on recollim la informació que ens permet valorar si les capacitats han estat assolides.