L'atenció a la diversitat

Quan parlem d'atenció a la diversitat ens venen a la memòria paraules com els projectes individualitzats, adaptacions al desenvolupament, ritme d'aprenentatge dels infants, i tot plegat per poder donar compliment al principi d'atenció a la diversitat.

La intervenció educativa ha de contemplar aquest principi, principi de la individualització de l'ensenyament, que en aquesta etapa cobra una especial rellevància, adaptant la pràctica educativa a les característiques personals, les necessitats, els interessos, l'estil cognitiu, el ritme i el procés de maduració de tots els infants d'aquestes edats. Perquè diem tots els infants? Doncs perquè diversitat fa referència a tots els alumnes i no únicament a aquells que presenten unes necessitats educatives especials.

Les mesures d'atenció a la diversitat que adoptaren en el nostre projecte aniran encaminades en tot moment a assolir que siguin experiències emocionals, inclusives i integradores.

Les nostres activitats, fem servir en tot moment la nomenclatura (A) d'activitat adaptada.