Quan
parlem d'atenció a la diversitat ens venen a la memòria paraules
com els projectes individualitzats, adaptacions al desenvolupament,
ritme d'aprenentatge dels infants, i tot plegat per poder donar
compliment al principi d'atenció a la diversitat.
La
intervenció educativa ha de contemplar aquest principi, principi de
la individualització de l'ensenyament, que en aquesta etapa cobra
una especial rellevància, adaptant la pràctica educativa a les
característiques personals, les necessitats, els interessos, l'estil
cognitiu, el ritme i el procés de maduració de tots els infants
d'aquestes edats. Perquè diem tots els infants? Doncs perquè
diversitat fa referència a tots els alumnes i no únicament a
aquells que presenten unes necessitats educatives especials.
Les
mesures d'atenció a la diversitat que adoptaren en el nostre
projecte aniran encaminades en tot moment a assolir que siguin
experiències emocionals, inclusives i integradores.
Les
nostres activitats, fem servir en tot moment la nomenclatura (A)
d'activitat adaptada.